Indhold

Oplysningspligt (GDPR) ................. »»»
Salgs- og leveringsbetingelser - Industri ................. »»»
Salgs- og leveringsbetingelser - Elinstallation ................. »»»
Montagebetingelser ................. »»»
Disclosure ................. »»»
Ethical Guidelines ................. »»»
Sales and delivery conditions (English version) ................. »»»



Handelsvilkår

Oplysningspligt (GDPR)
I forbindelse med et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne gemmes i 5 år. De personoplysninger, som vi behandler, bliver ikke på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.
Som registreret person har du ret til at få indsigt, gøre indsigelse, rette og slette den data, som vi opbevarer om dig, samt få data udleveret i digital form. Ønsker at du klageover vores behandling af dine personoplysninger, kan det ske til:
Datatilsynet Datatilsynet - Borgergade 28, 5 - 1300 København K

Kontaktoplysninger på dataansvarlig: Wiba Tech ApS, Kratbjerg 202, 3480 Fredensborg.



Salgs- og leveringsbetingelser - Industri
Wiba Tech ApS leverer i henhold til NLM 94 med de nedenfor anførte anmærkninger (som træder forud for NLM 94). Betingelserne, herunder NLM 94, fremgår af vores hjemmeside www.wibatech.dk under ”Handelsvilkår”, eller kan tilsendes.

Priser er excl. moms og afgifter, og køber er, indtil leveringen, forpligtet til at acceptere ændrin¬ger i prisen som følge af dokumenterede ændringer i valutakurser, afgifter og materialepriser. Ordren pålægges et Ekspeditionsgebyr.


Betaling. Medmindre andet er aftalt, er betalingsbetingelserne netto kontant ved forsendelse. For maskiner og udstyr erlægges a conto 30% netto kontant ved ordreindgåelse, 60% netto kontant ved klarmelding fra fabrik og de resterende 10% i henhold til aftalte betalingsbetingelser

Levering. DAP/DDU. Fragt, emballage og forsikring faktureres køber, medmindre andet aftales.

Tilbud er gældende i 4 uger, og der tages forbehold for mellemsalg.

Det er købers ansvar at rekvirere relevant teknisk dokumentation (NLM punkt 5 og 11).
Leveringstiden fastsættes ved endelig ordrebekræftelse efter bedste skøn. En udskydelse på 14 dage betragtes som rettidig levering. Forsinkelse (NLM punkt 45) berettiger ikke køber til erstatning for merudgifter.

Annullering og returnering kan kun finde sted efter forudgående skriftlig aftale og mod et gebyr på minimum 15%. Ved forsinkelser og mangler (NLM punkt 48 og 62) kan aftalen kun hæves, såfremt sælger kan hæve hos producenten.

Konventionalbod og erstatning (NLM punkt 47, 48 og 62) kan kun påberåbes, hvis der er indgået særskilt tillægsaftale herom. Wiba Tech ApS er uanset årsag uden ansvar for eventuelle følgeskader og kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab.

Garanti for fejl og mangler omfatter en periode på 1 år efter købet. Eventuel udvidet garanti omfatter alene fejlbehæftede dele og således ikke monteringsarbejde.

Salgs- og leveringsbetingelser - Industri: Download »
NML 94. Almindelige betingelser for levering og montering af maskiner og udstyr: Download »



Salgs- og leveringsbetingelser - Elinstallation
Wiba Tech ApS udfører el-installation i henhold til AB 92 med de nedenfor anførte anmærkninger (som træder forud for AB 92). Betingelserne, herunder NLM 94, fremgår af vores hjemmeside www.wibatech.dk under ”Handelsvilkår”, eller kan tilsendes.

Tilbud er gældende i 4 uger, og der tages forbehold for mellemsalg.

Priser er excl. moms og afgifter, og køber er, indtil leveringen, forpligtet til at acceptere ændrin¬ger i prisen som følge af dokumenterede ændringer i valutakurser, afgifter og materialepriser.
Ordren pålægges gebyr såfremt der udføres SQS og hvis uforudsete omstændigheder kræver leje af special-materiel.

Betaling.(AB92, prgrf.22 udgår):Betalingsbetingelserne, herunder eventuel a conto-betaling og betaling for materialer, fremgår af det konkrete tilbud. Hvor intet andet er , gælder følgende betalingsbetingelser:
Før levering af materialer: 25% af tilbudsprisen aconto, netto kontant.
Under arbejdets udførelse: Ugentlig fakturering, netto kontant.

Levering as materialer DAP/DDU. Fragt, emballage og forsikring faktureres køber, medmindre andet aftales.

Annullering og returnering kan kun finde sted efter forudgående skriftlig aftale og mod et gebyr på minimum 15%.
Sikkerhedsstillelse (AB92 prgrf.6 og 8): Wiba Tech ApS stiller ikke sikkerhed, medmindre der er indgået særskilt skriftlig aftale herom.
Dette gælder også, hvis Wiba Tech ApS optræder som bygherre i forhold til underentreprenører.

Forsinkelse (AB92, prgrf.25 og 27): Wiba Tech ApS kan ikke afkræves erstatning for forsinkelse, medmindre der er indgået særskilt skriftlig aftale herom i form af dagbøder. En udskydelse på 14 dage betragtes som rettidig levering

Mangelansvar for materialer (AB92, prgrf.10 stk.4): Wiba Tech ApS leverer ikke materialer og andre leverancer med 5 års leverandøransvar for mangler (jvf. prgrf.36 stk.3,2). Her gælder alene det mangelansvar som Wiba Tech’s leverandør stiller.

Afhjælpning af mangler (AB92, prgrf.32, stk.1): Wiba Tech’s pligt til afhjælpning er begrænset til 1 år (jvf. prgrf.36 stk.3,3).

Afslag i entreprisesummen som følge af mangler (AB92, prgrf.34): Uanset bestemmelserne er parterne enige om, at nedslag i prisen eller udgifter til afhjælpning af mangler udført af andre, aldrig kan overstige 15% af entreprisesummen.

Salgs- og leveringsbetingelser - Elinstallation: Download »
AB 92. Almindelige betingelser for arbejder og leverancer i bygge- og anlægsvirksomheder: Download »



MONTAGEBETINGELSER
Ved brug af vort servicepersonale beregnes gældende timesats for rejse-, vente- og arbejdstimer. For software-tekniker gælder en særlig takst og for arbejde uden for normal arbejdstid beregnes nedennævnte tillæg:

Normal arbejdstid kl. 08.00 - 16.00 fra mandag til torsdag. Fredag til kl. 15.00 Gældende timetakst
Overarbejde udover normal arbejdstid, aften- og natarbejde samt lørdag op til 4 timer 50%
Arbejde på søn- og helligdage samt lørdag over 4 timer 100%


Rejseudgifter:
Der beregnes vores gældende timetakst for servicebil.
Basis for beregningen af rejseomkostninger er teknikerens udgangspunkt, normalt hans bopæl eller Wiba Tech’s adresse.
Ved tilkald af servicetekniker til og fra udland beregnes rejseomkostninger efter regning i henhold til den af os valgte relevante transportmåde med udgangspunkt i teknikerens bopælsadresse.
Kunden debiteres for evt. transportomkostninger for værktøjer og reservedele som er påkrævet.
Ved servicebesøg med overnatning beregnes ophold og forplejning pr. kalenderdag efter Wiba Tech’s gældende takster, og ved ophold over længere tid beregnes desuden udgifter til hjemrejse i weekenden..


Andre udlæg:
Kunden debiteres for udgifter til telefonsamtaler, parkering, værktøjer og andre udgifter, der opstår i forbindelse med montagen.

Diverse:
Efter montagens afslutning eller én gang om ugen skal kunden på den forelagte formular attestere service-personalets arbejdstid og -ydelse. Vore teknikere modtager kun arbejdsinstrukser fra os, og alt arbejde uden for planen skal altid godkendes af os.
Kunden skal, så vidt muligt, forberede serviceteknikerens arbejde og så vidt muligt stille forhåndenværende redskaber, værktøjer og evt. arbejdskraft til rådighed.
Skulle der under montagen forsvinde værktøj, uden vor serviceteknikere er skyld heri, hæfter ordregiver for en erstatning svarende til nyanskaffelsesprisen.


Salg og levering finder i øvrigt sted i henhold til vore generelle ”salgs- og leveringsbetingelser” som fremgår af vores hjemmeside www.wibatech.dk under fanen ”Handelsvilkår” eller kan tilsendes.

Montagebetingelser Download »



Disclosure (GDPR)
In connection with a purchase, we will provide us with name, address, telephone number and email address. This information is used exclusively for processing your order. The information is stored for 5 years. The personal information we process will not be transferred, sold or made available to third parties at any time.
As a registered person, you have the right to gain insight, raise objections to correcting and deleting the data we hold about you as well as obtaining data delivered in digital form. If you wish to appeal against our processing of your personal information, it may happen to:
Data Inspectorate Data Inspectorate - Borgergade 28, 5 - 1300 København K

Contact information on data controller: Wiba Tech ApS, Kratbjerg 202, 3480 Fredensborg.

Disclosure Download »


Ethical Guidelines Download »


Sales and delivery conditions (English version) Download »
NML 94. (English) General conditions for the Supply and Erection of Machinery and other Mechanical, Electrical and Electronic Equipment Download »